Mercredi 29 novembre 2017, l'actuel musée de Montmaurin (Nébouzan), principalement axé sur la Villa Gallo-Romaine et sur la préhistoire, a été vidé de son contenu par quatorze gendarmes devant huissiers de justice sur décision du Centre des Monuments Nationaux (CMN) avec le feu vert de la sous-préfète de Saint-Gaudens.
Le Parti de la Nation Occitane demande le retour au plus vite dans le Musée archéologique de Montmaurin de tous les objets confisqués par le CMN et l’Etat Français, car d'une manière générale, le Parti de la Nation Occitane considère que les découvertes des fouilles archéologiques pratiquées en Occitanie doivent rester au pays. À titre d'exemple, l’original de la statuette de la Vénus de Lespugue, actuellement au Musée de l’Homme à Paris, devrait logiquement être exposée dans un musée occitan.
Parti de la Nation Occitane (PNO)
-----------------------------------------------
Dimecres 29 de noveme de 2017, lo Musèu de Mont Maurin (Nebosan), principalament dedicat a la Villà gallò-romana e a la preistòria, foguèt liurat del seu contengut per un catorzenat de gendarmas acompanhats d’ussièrs de justicia en seguida d’una decision del Centre dels Monuments Nacionals (CNM) amb lo fòc verd de la jos-prefecta de Sant Gaudenç.
Lo Partit de la Nacion Occitana demanda que los objèctes confiscats pel CMN e l’Estat francés tòrnen lèu-lèu al Musèu arqueologic de Mont Maurin, per'mor que d'un biais general, lo Partit de la Nacion Occitana considèra que las descobèrtas de las furgas arqueologicas practicadas en Occitània devon demorar al país. Per exemple l’original de l’estatueta de la Venus de L’Espuga qu’es ara per ara al Musèu de l’Òme a Paris, deuriá logicament èsser expausada dins un musèu occitan.
Partit de la Nacion Occitana (PNO)
Vénus de Lespugue :