Riscle - Conférence : l'Occitanie au féminin

Labouysse.jpg

Riscla - conferéncia : l'Occitània au feminin

En 1791, Olympe de Gouges envoie un courrier à Marie Antoinette : "La femme naît libre et demeure égale à l’homme en droits…". Rédactrice en 1791 de la Déclaration des droits de la femme et de la citoyenne, elle a laissé de nombreux écrits et pamphlets en faveur des droits civils et politiques des femmes et de l'abolition de l'esclavage des Noirs.

Aliénor d’Aquitaine, duchesse d'Aquitaine et comtesse de Poitiers, elle occupa une place centrale dans les relations entre les royaumes de France et d'Angleterre au XIIème siècle.

Ces deux figures occitanes seront évoquées par Georges Labouysse, historien, enseignant retraité, il présentera sa nouvelle conférence « Femme d’Oc engagées, de l’Antiquité à Olympe de Gouges » le 22 avril à partir de 10 heures à la médiathèque de Riscle.

Cette conférence, proposée par la médiathèque de Riscle et l’association Alavetz de Préchac-sur-Adour, sera gratuite et ouverte à tous.

 

En 1791, Olympe de Gouges qu'envia un corrièr a Marie Antoinette : "la hemna que nèish liura e demora egau a l'òmi en drets…". Redactora en 1791 de la Declaracion deus drets de la hemna e de la ciutadana, qu'a deishat de nombrós escriuts e panflets en favor deus drets civius e politics de las hemnas e de l'abolicion de l'esclavatge deus Negres.

Alienòr d'Aquitània, duquessa d'Aquitània e comtessa de Peitieus, qu'aucupè ua plaça centrau dens las relacions enter los reiaumes de França e d'Anglatèrra au sègle XII.

Aqueras duas figuras occitanas que seràn evocadas per Jòrdi Labouysse, istorian, ensenhant retirat, que presentarà la soa conferéncia navèra « Hemna d'Òc engatjadas, de l'Antiquitat a Olympe de Gouges » lo 22 d'abriu a partir de 10 òras a la mediatèca de Riscla.

Aquera conferéncia, prepausada per la mediatèca de Riscla e l'associacion Alavetz de Preishac d'Ador, que serà gratuita e obèrta a tots.

image.jpg
image.jpg
Publicité
Suggestion d'articles
Suggestion d'articles